Nov 3, 2010

AKU DIA DAN RUMPUT;P

salam & sejahtera to everybody.....

yar..aku update lagi...bkn saja..bukan sbb duniawi nk mengejar follower atau nuffnang sume 2..aku mane ade nuffnang pon..aku update sbb aku ingin bercerita lagi...bukan 2 ke fungsi blog..tempat melatih penulisan tempat meluahkan tempat bercerita dan segalanya...so lau ade yang xske tgk aku asyik muncul kat atas sekali sbb meng-hupdate blognye..sori 2 say baby..aku x kesah..wekk;p

hari ni encek helmi lom msj g..wuwuwu...perlu ke kte msj hari2???lau aku perlu ar...at least gtaw ar kabar berite....tpi xde pon...mang mcm ni lau pakwe kte tentera...encek helmi skrg ngah kursus asas kat subang.tpi dah nak hbis pon 12hb..pas kursus die kene lek semula ar ke kem die kat butterworth....jauh kan jarak kami..Kuantan -> Butterworth.lagi jauh lau aku lek umah aku..Tawau ->Butterworth..berjaye ke x hubungan kami?setakat ini kami berjaye..dan harap akan kekal hingga kami ke jinjang pelamin....amin.

OK. Mari kite imbas kembali nostalgia lama aku ngan encek helmi ye…aku ngan die dah jdi kawan sejak kami form 5…mcm ne kami leh kenal???kami xpenah jumpe pon..tpi ngan kemudahan yang ada sekarang, msj je pon leh kenal kan..2 banyak kes penipuan skrg ni. Tpi encek helmi xdak la tipu2 ni..lau tipu nak kene smackdown sama aku 2..dulu number fon kami hamper same..just tukar kedudukan 1 number je…so die ar yang start lu g miskol2 number aku..huhu sgt miang kan…aku yang agak bodoh2 ketika itu pon excited tgk number nk dkt sme n miskol lek..then kami jdi kawan..mule2 2 kwn biase2 je pon.xpenah terfikir d benak fikiran ini(chewah!) bleh berchenta ngan die…aku pada mulanye bkn lah org yang yakin ngan cinta jarak jauh. Bila aku dah bis matrik, tetibe je encek helmi masuk line…aku kebetulan baru je ditinggalkan tanpa kbr berite dri seseorg yang xhingin aku ingat lagi..aku layan je, die nak jdikan aku makwe ea.aku masih bergurau.."boleh..tpi jdi makwe no.2 lah"jawapan ku dulu..g cri gak makwe lain yang dok dekat2 ngan die..aku xnk jdi standard girlfriend die..sbb aku xpercaya CJJ..

Tpi aku ditakdirkan untuk sambung belajar kat UMP ni..Pahang ye..bkn perak bkn perlis n UMP bkn cawangan Universiti Malaya...encek helmi plak kebetulan kerja kat kawasan Pahang gak…mcm ne aku nk lari dri die…takdir ke??? Aku masih contact2 ngan die g…die masih nak kat aku n pas sebulan belajar kat UMP, hati aku cair..aku nmpk die sayangkan aku..tepat pukul 8 malam 8/8/2008 kami pon declare sbgi couple…yippi! Time 2 die nk panggil aku mama n die papa…geli jer.xnk aku…kami pong ne bie ngan syg jelah…n jangan xtahu kami pernah putus di tengah jalan..menderita aku tym 2..aku mengaku aku sayangkan die…padan muke aku..dulu jual mahal…aku ingat g..time 2 6/2/2009…putus..tpi pas sebulan kami sambung lek…kami xnk ulang kesilapan lagi..aku kene kurangkan panas baran die kene lebih memahami ku…aku mulanye xyakin..btol ke die nk aku g…tpi die nyanyikan lagu "Aku Masih Sayang" bt ST12 tok aku…hati aku berbunge kembali..aku yakin n teruskan…selagi ada jodoh, xkan kemana pon..jgn risau lagi..bile aku tny kat die nape die tinggalkan aku lu?die jawab..itu kesilapan die n die xnk ingat lagi….aku xselesa ble jumpe ngan die pas kami smbung lek..tpi die masi cool, xnk hal dulu berulang lagi..sampai skrg, aku happy..majok pon kejap2 je..xnk gaduh lame2 g..windu…huhuhu;p aku percayakan die..die mang masih sayangkan aku…lau x npe die snggup dtg Kuantan tok aku kan kan kan..nk menyedapkan hati ni..

Hari tu aku g umah die, die tunjukkan aku satu video kat dalam nset die..pas2 tinggalkan aku sorg2..eh bukan video blue ar..video ni suh-weet sgt…cerite tentang rumput…rsenye dah ade yang pernah tgk ni..xpe yang blom tgk leh bace dialog kat bawah k..

Pada suatu hari di sekolah...

Seorang murid bertanya kepada guru. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai 'kasih sayang'

Murid: Cikgu macam mana kita nak pilih seseorng yang terbaik sebagai org yang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu: Ok, kamu ikut apa yang cikgu suruh. Kamu pergi ke padang, kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. pilih yang PALING cantik tanpa menoleh kebelakang lagi walau sekali.Dah petik rumput yang paling CANTIK, bawa ke kelas

Apabila murid itu pulang ke kelas, tiada rumput pun ditangannya. Cikgu bertanya kenapa tiada rumput yang dipilih?

Murid: tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yang paling CANTIK. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang PALING CANTIK, maka saya pun berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada diantara yang di belakang saya tadi rumput paling cantik. Tapi cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu:     ya itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari yang lebih baik dari itu. kita patut menghargai orng yang berada dihadapan kita sebaik-baiknya. Jangankita menoleh ke belakang lagi kerana apa yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlalu tidak berulanglagi, dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling CANTIK dan paling baik. Walaupn nak diikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti RUMPUT tadi.....

ok..terharu tgk video 2..pas2 encek helmi pon dtg lek..tny aku dah bce lom? Aku pon tny ar so pengajaran kte leh belajar ialah….die jawab..hargailah orang yang ada di hadapan anda…ok encek helmi, anda rumput terbaik pernah saya miliki..hehehe tol ni xmain2..sayang encek helmi ketat2…herm…mane die ni xmsj x cll pon..bz sgt ke?wuwuw;( opss…nk kene sembahyang maghrib lah….tata u ols!


okiedokie;p

luv,

fie yusuf maintain cute wahaha
 


Terima kasih daun keladi, Jemput datang baca entry saya lagi! XD

No comments: