Nov 4, 2010

U vs Matrik

semekom..tok tok tok...fie yusuf ade x??huhu..ADE! nk update blog lah ni..hehe

hari ni hari ke-4 dlm minggu ulangkaji n aku telah berjaya menghabiskan 20 chapter...20 chapter drama Iljimae..yeah!syabas fie yusuf...bla ko nak study hah?(nada marah) lek luuuuuu..huhu memandangkan aku nye exam start hari khamis dpn means 11hb...bak kte rumet aku,Jat "start study malam rabu 2 pon xpe"...hoho kalau ko mang baka genius boleh je nak study mcm 2..tpi aku ni????wahaha..tau pon diri 2,study nye x...huhuhu

ok topik aku mlm ni.....UMP vs KML....hoho...mcm ne hidup aku tym matrik lu n mcm ne plak hidup aku skrg..

first sekali, sal bilik....dulu bilik kat matrik besau taw. bilik 2 dibahagikan kepada 2..satu tempat study satu tempat tdo...usha gmbr kat bawah ni..ni aku wat sendiri..huhu hodohprivacy kan...tpi lau tym hujung minggu kawan2 lek umah then ko dok sorg2...seram plak lah...ase mcm ade org kat tempat stadi.....serammmmmmmmmmm...yg sonok nye kat matrik,selain ko dpt tempat tdo yang asing n privacy..ea sediakan setiap bilik 1 cermin panjang...tiap pagi sebelom g kelas..nko nko n nko bleh tgk..dri atas smpi bawah...aku ingat g,ble pagi2 nk g kelas aku ngan rumet2 aku kan beratur mangikut ketinggian berdiri dpn cermin...pompuan kan...make up lah 2..huhu...ske ngan cermin 2..

skrg usha plak bilik kat u

aku xtaw lah kat u lain...tpi kat u aku bljr mcm ni ar pelan biliknye....katil double decker...kipas dinding...org kat atas je yang menikmati angin kipas..ko yang dok bawah 2 mati kering ar kepanasan...mcm aku ni hah...tggu ehsan dri org je dongak sikit pale kipas 2 so tym ea pusing 180 darjah 2 kene gak ar angin kipas...saiz loker lebih kecik dri loker tym matrik..kene agi aku ni jenis barang byk...sungguh penoh loker aku..atas smpi bawah..lau korg masuk dalam loker aku..percayalah..no way out..hahaha..bkn je loker kecik..meja study pon dikecikkan ye saiznye....barang-barang dak pompuan mcm bedak,perfume, deodorant,kotak pin tudung,mekap2 smue atas meja..frame gambar lagi....letak laptop g..hah mane tempat aku nk study...xmuat bai,wa ckp sma lu.... 

gmbr seterusnya gmbr meja study aku..jom kre keceriaan tok bahagian meja study..(teringat tym sekolah dulu..kelas terbersih dari segi kebersihan dan keceriaan..)

kemas x???besau kan meja stadi ea....aku nk stadi pon semangat n hepi...

maaf ye..xkemas..huhu.setelah aku kemas2 ckit mcm ni lah keadaan meja stadi aku...cornflakes,jacob semue ade sekali....xsemangat nk study kat meja stadi ni..tas katil agi best..ade pakej leh tdo hahahah..stado......;p

settle kat bilik...sal kawan2 plak....tym matrik,kawan2 aku adalah mereka yang sebangsa ngan aku..dri sabah n sarawak...aku ade sorg je kawan semenanjung tym kat matrik lu..nme die hafizah..ada antara kawan2 aku tym matrik,kawan2 aku gak tym sekolah menengah..so aku xpenah rse jangkal nk membawa diri ke tempat org...bahasa yang aku gnekan sme je ngan diorg...Skrg...aku kat u...aku xde kawan pon yang tecampak sme kat UMP ni ngan aku..ade yang dri matrik sme ngan aku tpi aku xkenal sgt..so skrg ni aku ade lagi byk kawan2 asal semenanjung..dari segi bahase plak aku gnekan bahase Malaya/semenanjung untuk berkomunikasi...bkn nk lupekan bahase asal aku...aku tetap anak jati sabah..berasal dari tawau sabah...tpi lau aku gnekan bahase sabah aku,mgkin ade yang x faham..n lagi aku xske ble org kte aku ngah ckp bahase indonesia..mentanglah sabah dok dkt ngan indonesia...best giler ble aku ckp bahase Malaya org leh pikir aku mang asal semenanjung...tidak ye..aku dari sabah..ibubapa aku mang org sabah...mgkn aku leh tangkap ngan cpt..tpi kekadang aku kuarkan gak perkataan2 sabah aku..contohnye.."kedapatan"...kat cni org gne perkataan "kantoi"....lau aku still leh kuarkan perkataan yang org sabah gnekan means aku xpenah melupakan bahase aku..ble aku dah lek umah aku kat sabah, aku xpenah ckp style org semenanjung..fully bahasa sabah bha..aku kan rse jangkal bercakap style semenanjung ble d rumah, & aku kan jangkal bercakap sabah ble aku ade kat semenanjung...aku mintak maaf sgt2 lau ade yang terase hati...tpi aku xleh nk ubah cara aku ni..siyes xdpt...

tym matrik lu aku banyak skandal..hahaha aku ske kacau budak laki sorg ni kat dlm kuliah aku..huhu..aku anta kad ucapan kat die..n aku bgi nota kecik tanda perpisahan tok die gak..lau ingat lek..betapa aku xtahu malu wat mcm 2..lagi, aku menyamar jdi sorg yang xwujud untuk msj ngan sorg laki ni..huhu..sbnrnye aku xde niat pon nk kacau mamat 2..aku nk tolong kwn aku sebenarnye...kwn aku yg minat kat die..tpi at last ble die couple ngan kwn aku 2 n die cam aku, die kte aku subahat ngan kawan aku 2 kenekan die...kawan aku tol suke kat ko lah...tym matrik gak, aku kwn ngan sorg budak laki bernama H bukan nama sebenar..bkn encek helmi ye..die dah dtg jumpe ibu ayah aku..ibu aku dah ske kat die..tpi die plak menghilangkan diri tetibe..n ble aku dah ade encek helmi,die cri aku lek n kte num fon aku hilang n xdpt nk contact tym 2..xmasuk akal...sepupu die kawan kelas aku..xkan lah xde inisiatif nk mintak kat kawan aku 2..hati aku dah tertutup untuk die...ade huruf H yang lain ade kat hati ni..huhuhu..geli geli...

pe yang best aku bljr kat u ni....aku leh jenjalan ke byk tempat..sepanjang mase aku study kat cni..aku dah g n9,melaka,pahang(tempat aku study),kelantan, penang,kedah n perak...byk tempat dah g...sonok aku jenjalan..tym kat matrik lu..pusing2 labuan jelah..dok dalam pulau kan..tpi labuan best sbb byk pantai...masi ingat g tym aku ngan kengkawan selebret birthday aku kat pandai...sonok!unforgetful moment...

matrik aku lu


kat u aku..abaikan muke sememeh aku..;p

hah letih ar menaip...hari ni xde cte encek helmi ye.ngah xde mood ngan die...tata smue...

p/s: GUD LUCK UNTUK SEMUA YANG NK FINAL EXAM...huhu gmbr ini telah disalahanggap..ibu mengandung....kene plak perot aku nmpk buncit..bkn buncit ar..aku nye belt wat perot aku besau ckit..hihi...ALL the Best!!;p

okiedokie;p

luv,

fie yusuf cute selamanya hahaha;p





Terima kasih daun keladi, Jemput datang baca entry saya lagi! XD

1 comment:

Zaza said...

i love kml!!! haha... saya terselit dlm cita anda.. :P