Nov 2, 2010

oh chenta chenta hati milikku...

orang berbudi kita berbahasa...kepada mereka yang sudi membaca entry ini.......

ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHHIWABARAKHATU....& SALAM 1MALAYSIA!!

yeah mood ingin meng-hupdate telah datang ye tuan2 dan puan2 sekalian...

aku dah lek hari ahad 2 pon...first sekali tym aku smpi kat bilik aku ni aku bukak ar blog ar aku..tpi sbb penat sgt2 so mood untuk ber-blog itu tiada..maka aku rela melayan cerite ILJIMAE-cte korea ea....

mood dah dtg maka pelbagai benda harus aku kongsikan kali ni.....hari 2 aku lek umah famili encek helmi kan kan kan...herm....hari 2 aku terpakse tggu bas sambil berhujan taw...bab aku tggu bas kat simpang Gambang je, kene plak tempat tggu 2 mang xde pondok2 pon..berteduh je ar kat bawah pokok..tabah jelah ek....

menggedik dalam hujan..aw aw~~haha

aku sampai lambat gak ar..kul 7 mcm 2..ngah hujan..kete pon gerak slow2 je..kene plak jalan 2 mang banyak lori besau2 lalu..hambek ko...sabar jelah penompang2 dlm bas 2...kebetulan plak kete yang menjadi kebanggaan encek helmi dearie itu plak rosak tgh jln...xsilap kat kuala pilah tym 2..berasap kete ktenye...temperature naik mendadak..tah ape tah yang bocor..tpi kete 2 still leh d"setat"kan n gerak seperti biasa....herm tabah sungguh kete wira wane merah itu menjalani liku2 kehidupan ye...xpe ar yg penting jumpe ngan chenta htiku.....yippi!

hah seterusnye aku nk korg tgk gmbr2 ni plak...tgk jew..bio korg muntah hahahaha 

fie yusuf ngah ambek gmbr xingat dunea...aku boring ar tym ni...

haha..interframe..excited giler muke encek helmi nmpk kamera ye;p

hahaha..muke aku mcm garfield...senyum sampai nk kat telinga..sudah terbalek pula ye..excited sudah;p;p

oh no!!ini sabotaj punya hal la ni..tym ni aku ngah cubet pipi encek helmi bab geram tol yay!!!

ini gambar kat umah maksunye encek helmi....yang tecik xmo senyum ni anak maksu ea...rabiatul adawiyah binti rosli ataw wiwi....xnk senyum ar die ni..cubet kang hehehe;p wajah encek helmi ade wajah kebapaan x??ade kan ade kan..tang mane ek??;p

hah...tym ni gak ngah Final Piala Malaysia...sungguh kelakar..encek helmi mang sokong ar nogori ea 2..yang musykilnya...ayah encek helmi...sokong kelantan...ble kelantan dah score segar bugar mata ea..xjdik nk tdo bab mula2 kan n9 dah score 1..then separuh masa ke2 kelantan mengganas..tahniah kelantan ea..aku mang sokong kelantan pon..hahaha dan dan aku nyokong ea...;p;p talam bemuke muke ar ko fie yusuf...

gambar kelakar encek helmi...ngah berusaha nk wat muke comey ala ala cik fie yusuf ea...mne leh copy paste plak.....

ok..stop sal hal encek helmi kat ctu..ni cte sesampainye cik fie yusuf kat kuantan..my dearie marissa,azie n jay menjemputku di terminal....yeehee..baiknye mereka..maceh2...mereka ni  chenta hati aku gak....sggup susah bersama ek...terharu..sebenarnye diorg ni pon ade tujuan lain gak nk g kuantan ni...mcm jay nk bli barang ea..marissa,azie + fieyusuf sendiri nk mam pizza...yay!pizza baru 2..ade 6 rase cheese...aku ingat 1 cheese je..chaddar..hahaha..common la 2..

btw sila layan lagi gmbr kat bawah ni ye...layan jgn xlayan..layan smpi muntah darah..hahaha kejam mang kejam...

dialog2 ketika d pizza hut!!!siyes kenyang giler2 babai yayay!huhu.....

marissa & azie....sudi melayan kerenah budak2 6 tahun ini..maceh chenta hatiku..eeuuww;p

huhu..piranha mengganas kat pizza hut...u better watch out ur food...huhu..budak2 3 org ni dah settlekan pizza ngan cheese 6 perisa ni;p congratz!

budak comey ini(comey ke?) menggedik lagi..yar!bubuh ribbon kat shawl..trend lah..pe nk malu..huhu

pas nyanyi jap kt *karok jamban..kmi pon balek..siyes wa letih bai....tpi happy!!;p;p

skrg aku ngah study week..hampir smue universiti kat seluruh m'sia ngah study week skrg ni.aku???mne ar start agi..huhu..sok kot..lusa kot..tulat kot..hahaha..

btw..aku telah jatuh cinta ngan 2 lagu ni..first lagu lewat semesta by randy pangalila...ala hero kat cite cinta kirana 2 lah..hot gtu cte ni ye.. n lagu seterusnya lagu hujan kemarin by taxi band...lagu ni aku jdikan lagu latar blog aku..layan....zaz~~~hahah..aku thu sal lagu2 ni melalui blog irene nadia marchello..xkan xkenal kot..g blog ea lau nk kenal ye....dia ar promote lagu2 ni...siyes ske..maceh ek..huhu<--mcm ar die bce...xpe2...aku tetap nak bagi appreciation xkre org 2 tahu ke x...Maceh agi..huhu

ok ar..aku dah saket pinggang ni dok meniarap sambil hupdate blog..nak tito...2 olang(encek helmi) suda tito lagi awal...nak kene geget ar die ni..huhu dasar piranha ar ko ni fie yusuf...bye2 4 now;p


p/s: USAHA TANGGA KEJAYAAN...encek helmi berjaya wat muke kembung...maka terhasil ar program mentor mentee di sini....tige2 wat muke kembung ek...alolololo comey-nye..gmbr ke3 itu adalah sepupu encek helmi...comey ye..pandai!

okiedokie;p


Terima kasih daun keladi, Jemput datang baca entry saya lagi! XD

5 comments:

Darkangel said...

thumbs up utk post latest ni..haha..gelak guling2 ak bce..wahaha..*gelak lagi*

sufiyafizayusuf=) said...

udah udahnye gelak 2..kang encek singa ngap huhu

Darkangel said...

haha..x takut pon stakat singa...ak the hulk lg kuat..hehehe

Dye Kronniesar said...

gambar last ta ley blah.same je sumer.hahahaha....

sufiyafizayusuf=) said...

hahaha~~~dah jdi kenangan jew